Herman Miller contro i produttori di poltrone Aeron (ma in second life)

Link: New World Notes: Preferred Seating: Herman Miller offers Aerons to Residents… ultimatums to infringers.

The Aeron chair is a fetish item in the computer industry, so it’s not surprising that Residents have made virtual versions of them in Second Life since the very beginning.  All that’s changed, however, because Herman Miller, the company behind the Aeron, has just set up their own official store in SL, and is giving away chairs made with their official imprimatur.  For a limited time, Residents with knock-off Aerons can bring them to the Herman Miller outlet in Avalon (direct teleport at this link) and exchange them for an officially branded SL version, for free.  This exchange agreement also applies to Second Life knock-offs of designs by Charles and Ray Eames, and other masterpieces in the Herman Miller catalog. (The company otherwise sells their Second Life line for around L$300-600, i.e., a few dollars.)

Quale sara’ il foro competente ?

Non tutti sono come Herman Miller

Coca Cola, for example, allows Residents to incorporate their famous trademark into user-created content,
just so long as it’s not in an overtly violent or sexual context.

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1 thought on “Herman Miller contro i produttori di poltrone Aeron (ma in second life)”

  1. Ho di recente discusso di questi temi con persone di agenzie di comunicazione che operano in Second Life.
    A pelle, alcune aziende possono trovare negativo che gente usi i loro trademarks senza permesso e ci tragga anche un certo (microscopico) profitto. Presto però realizzano che, se sono Nike, preferisco che si copi Nike piuttosto che Adidas.
    Non mi stupirei se Herman Miller decidesse di perpetuare la distribuzione gratuita delle sedie e magari anche incentivare in una certa misura i pirati.
    Il problema maggiore per le aziende è che se non si protegge un trademark, si rischia di perderlo. Coca-Cola si è mossa con molta lungimiranza in questo campo. Ha trasformato un’attività che poteva ledere il suo diritto sul marchio in una che lo rafforza.

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