Le aziende USA si sono dimostrate lente e hanno fallito a proteggere la privacy degli utenti. Lo dice la Federal Trade Commission USA

…introducendo una proposta per nuovo framework per la privacy che prevede

  • "privacy by design": limiti alla raccolta ed al trattamento dei dati, responsabili del trattamento, ecc. (Era ora! ndr.)
  • Raccolta del consenso degli utenti quando fanno le decisioni, non con una checkbox in una condizione generale di servizio che non viene vista
  • Diritto di accesso ai propri dati da parte degli utenti

Raccomanda una lista "do not track" come opt-out dal logging (dove ci si iscrive ? ;-)))

FTC Staff Issues Privacy Report Offers Framework for Consumers, Businesses, and Policymakers.

The report states that industry efforts to address privacy through self-regulation “have been too slow, and up to now have failed to provide adequate and meaningful protection.”

Parrebbe che vogliano fare un garante della privacy

Obama Administration Seeks Internet Privacy Protections, New Policy Office – WSJ.com.

The Obama administration is preparing a stepped-up approach to policing Internet privacy that calls for new laws and the creation of a new position to oversee the effort, according to people familiar with the situation.

If you like this post, please consider sharing it.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *