Democrats unveil bill to ban online ‘surveillance advertising’

Apperò… mica male..

non sarebbe un danno economico al mercato pubblicitario che si riassesterebbe velcemente.

dopotutto se si vende un prodotto dannoso per il mondo, la politica può decidere di toglierlo dal mercato e le condizioni sono le stesse per tutti.

gli investimenti pubblicitari venduti all’asta sono legati alla disponibilita a pagare dei clienti, non a un “costo di materia prima”.

certamente riaprirebbe il mercato mettendo in moto anche la competizione perchè gli attuali leader che campano con il modello della pubblicità customizzata per utente perderebbero il loro vantaggio.

facebook probabilmente e’ quello che ha piu’ da perdere, più di google.

Source : The Verge

On Tuesday, Democrats introduced a new bill that would ban nearly all use of digital advertising targeting on ad markets hosted by platforms like Facebook, Google, and other data brokers.

The Banning Surveillance Advertising Act – sponsored by Reps. Anna Eshoo (D-CA), Jan Schakowsky (D-IL), and Sen. Cory Booker (D-NJ) – prohibits digital advertisers from targeting any ads to users. It makes some small exceptions, like allowing for “broad” location-based targeting.

Contextual advertising, like ads that are specifically matched to online content, would be allowed.

“The ‘surveillance advertising’ business model is premised on the unseemly collection and hoarding of personal data to enable ad targeting,” Eshoo, the bill’s lead sponsor, said in a Tuesday statement.

“This pernicious practice allows online platforms to chase user engagement at great cost to our society, and it fuels disinformation, discrimination, voter suppression, privacy abuses, and so many other harms. The surveillance advertising business model is broken.”

Continua qui: Democrats unveil bill to ban online ‘surveillance advertising’ – The Verge

Ti è piaciuto questo articolo? Condividilo!

Leave a Comment

Your email address will not be published.