Akio Toyoda Fields Questions on Carbon Neutrality from U.S. Reporters

Il presidente della Toyota esprime dei dubbi sul fatto che le auto a batteria siano il 50% delle vendite in California entro il 2030 e che sia fattibile il divieto delle vendite nel 2035

Anche in Europa c’è un divieto alle vendite di auto nuove con motori a combustione interna (ICE) nel 2035.

Scommetterei che i prezzi degli usati ICE cresceranno man mano che ci si avvicina alla scadenza ed anche le immatricolazioni di Km0 (o con pochissimi km) per venderli come usati successivamente.

L’infrastruttura di ricarica è il vero problema. io ho una microcar elettrica che carico in garage, ma capisco che è un lusso per chi ha il garage e può permettersi due auto anzichè una.

Tuttavia, questa decisione spingerà la ricerca di sistemi distorage/ricarica innovativi (conoscete le batterie di flusso, ad esempio ?)

Source: Toyota Times

Currently, California’s regulations will ban the sale of internal combustion engines after 2035, while nationally BEVs [together with PHEVs and FCEVs] are to account for half of all new cars by 2030. In reality, I think this may be a tough ask.

There will certainly be more BEVs than now. We will keep a close eye on prices and the speed of infrastructure expansion, but under current conditions, 50% looks difficult to achieve.

In the U.S., many households own more than one car, and it is hard to imagine all of these becoming BEVs in the foreseeable future.

However, I think it is very realistic for one of the cars people own to be a BEV. As to what percentage that would comprise, I would like to carefully consider various viewpoints as we move forward.

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